25 juni 2012

Uitdaging! Niets kopen in 2012...

Ik zag hem al op een blog voorbij komen... De uitdaging om voor een bepaalde tijd niets te kopen.
Je bepaald zelf de voorwaarden en hoe lang je mee doet...

Ik was al een tijdje na aan het denken om mee te doen maar ik bleef het nog even uitstellen aangezien de ouders natuurlijk beurs er weer aan kwam en het gewoon onmogelijk is om daar niets te kopen ;)

En waarom ik mee doe??
Ik ben gewoon benieuwd hoeveel geld we overhouden en wat het met mij doet.
Ga ik het missen of geeft het juist wat vrijheid doordat ik (hopelijk) niet meer die koopdrang voel.
Welke creatieve oplossingen kan ik bedenken voor iets wat ik graag wil hebben?
Ik ben erg benieuwd of ik het vol ga houden!!
En zo niet, dan is dat ook geen ramp maar ik ga in ieder geval mijn best doen!

Mijn voorwaarde zijn;

  • Kleding alleen als het echt nodig is en dan eerst kijken of ik iets kan maken of ruilen, daarna eventueel tweedehands/kringloop.
  • Schoenen voor Amélie koop ik wel nieuw (of zo goed als nieuw) maar alleen als ze uit haar oude paar is gegroeid en niet omdat ze zo leuk of goedkoop zijn.
  • Cadeautjes zoveel mogelijk zelf maken.
  • Creatieve dingen alleen van materialen die ik al in huis heb liggen (eventueel alleen bij kopen omdat ik iets echt niet heb maar wel nodig heb voor dat specifieke project).
  • Op veel apparatuur hebben we nog garantie, het overige kritisch kijken of ze wel echt nodig zijn (zo ja, dan liever iets meer uitgeven zodat hij energiezuiniger/duurzamer is).
  • Zakelijke aankopen tellen niet mee, maar ook daar kritisch kijken of ze wel echt nodig zijn.
  • Boodschappen (dus ook luiers en verzorgingsproducten) tellen niet mee. Wel eerst de voorraadkast/vriezer helemaal leegmaken voordat we weer nieuwe dingen kopen.
  • Als ik dan echt echt echt iets heeeeeel graag wil hebben en ik daar lang over nagedacht heb en ik het nog steeds heel graag hebben wil, dan moet ik eerst iets verkopen om van dat geld datgene te kopen wat ik zo graag hebben wil (snappie 'm nog?).
Ik doe de rest van 2012 mee, daarna kijk ik wel of ik nog verder wil gaan. Tot die tijd geniet ik nog even van de, voorlopig laatste aankopen die niet nodig waren;

Droom! balsem van de groene vrouw. Echt een aanrader!!!


Een Ostheimer koe en 2 stekers voor de verjaardagsring van Grimm's (alvast voor Amélietjes 2e verjaardag --> besparing verzendkosten ;) ) gekocht bij regenboogschaap.nl


En tot slot een barnsteenketting voor mezelf, gekocht bij littleshoparoundthecorner.nl


2 opmerkingen:

  1. Ha, ook al zou dit goed zijn voor mijn geld, zou ik dit NOOIT kunnen doen :) Veel succes ermee, ik lees graag verder hoe het gaat!!

    BeantwoordenVerwijderen